Alle beslissingen zullen vallen in de laatste ronde

Maandag 19 maart stond de negende ronde van de finale op het programma. In de A finale drie partijen, terwijl er vanwege de teamwedstrijd van het derde slechts één wedstrijd in de B finale stond gepland. In de C-groep werden er zes partijen gespeeld.

In de A finale gingen alle punten naar de zwartspelers. Wilhelm won van Steenbergen en hij blijft hierdoor in de race voor het kampioenschap. Van Zutphen won van Smit en heeft ook nog een theoretische kans op datzelfde kampioenschap. Flanders tot slot wist De Jong te verslaan. Kijk hier voor de uitslagen en de stand in finalegroep A.

In de B-groep slechts één partij, Beerling wist Van Meerkerk te verslaan. De uitslagen en de stand in finalegroep B zijn hier te vinden.

In de C-groep leed Koos de Hoog een nederlaag tegen Alik Tchavelachvili. Hierdoor wordt het dringen aan de top. Ansem wist één van de ratingfavorieten op de eindzege Verhoef knap op een (plus)remise te houden. Joram Simons kreeg een halfje, omdat hij voor het derde een externe wedstrijd speelde. En Rinus van der Linde kreeg ook een halfje vanwege een bye.

Met nog één ronde te gaan zijn er nu vier kanshebbers met 6 punten uit 9 ronden voor de overwinning in groep C (De Hoog, Van der Linde, Simons en Verhoef). Dat belooft veel spanning in de laatste ronde! Kijk hier voor de uitslagen en de stand in finalegroep C.