Erasmus viertal speelt 2 – 2 tegen Sliedrecht viertal

Op maandag 29 oktober speelde ons viertal thuis gelijk tegen het viertal van Sliedrecht in de klasse Viertallen B.

Alik Tchavelachvili verspeelde al snel een toren. Dus het is niet vreemd, dat hij ook snel verloor. Peter Vis (een goede speler) is zijn angstgegner. Alik verloor drie keer in successie van Peter.

Harry Nefkens was de tweede, die de stukken in de doos kon stoppen. Hij won fraai van good-old Jan Veenis.

Wim Witvliet stond in het middenspel niet best. Toch wist hij er een remise uit te slepen.

Tenslotte Peter Hurkmans. Hij was de laatste en speelde nog lang door. Een kwaal van hem wordt, dat hij soms vergeet te noteren en de klok in te drukken. Zal waarschijnlijk iets met de leeftijd te maken hebben.

Volgens mij had mijn tegenstander (Andre van Dieën) moeten winnen. Hij had met zwart twee torens op de tweede rij met een loper en een paard bij de hand. Hij deed het dus niet goed. Later kwam ik gewonnen te staan. Ik had nog een half uur en hij 5 minuten. Te snel spelen, mee vluggeren met de tegenstander, eiste zijn tol.

Uiteindelijk bleven 2 koningen en 2 torens over. Er werd vrolijk doorgespeeld. Andre claimde remise bij mij, maar hij moest hiervoor bij de wedstrijdleider zijn. Tenslotte greep de wedstrijdleider in en was remise een feit. Het was allemaal niet fraai, maar daarvoor is het ook de vierde klasse.

Erasmus blijft bovenaan staan, de twee concurrenten verloren beide.

Bekijk voor alle uitslagen en de stand de site van de RSB voor de Viertallencompetitie B.

Peter Hurkmans