We hebben op de ALV van september 2013 besloten niet door te gaan met het jeugdschaak. Op de eerste avond na de zomervakantieperiode bleek dat bijna alle kinderen zouden stoppen. Om diverse redenen.

Bijzonder verheugend is wel dat enkele kinderen op hun basisschool kunnen gaan schaken.

Om het voor de resterende kinderen nog aantrekkelijk te maken, zouden nieuwe jeugdschakers moeten worden gevonden. Je hebt naar onze mening een groepje van ten minste zes kinderen nodig om het leuk te hebben, ook bij de partijen na het lesgedeelte. Maar zeker op de korte termijn zit dat er niet in.

We stoppen dus met het jeugdschaak, hoewel het was gelukt onder onze clubleden voldoende schaakdocenten te vinden om het seizoen 2013-2014 voor de jeugd waar te kunnen maken.

Ten slotte bedank ik de jeugdspelers en hun ouders/begeleiders voor hun trouwe komst in de afgelopen jaren. Het ga jullie allemaal heel goed, hopelijk ook bij het schaken!

Leo Verhoeven