Derde team ten onder

Afgelopen donderdag moest het derde team voor al weer de zesde speelronde de lange reis naar Hellevoetsluis maken.

Onder het genot van de beat van dance muziek uit de belendende zaal, namen we het op tegen De Pionier 1. Op voorhand een zware dobber daar zij op de tweede plaats staan en nog in de strijd zijn voor het kampioenschap. De gemiddelde rating van een kleine 200 punten meer illustreerde al het krachtsverschil.

Het liep dan ook niet goed af. Wil de Boer startte slecht, gaf later aan dat hij op de tweede zet al een fout maakte, speelde er nog negen door en was om 9 uur klaar. Enkel Lucian en Joram hadden met respectievelijk een Franse en Engelse opening een houdbare stelling en wisten te remiseren. Alle anderen boden wel moedig weerstand. maar konden het uiteindelijk niet bolwerken.

Met een eindstand van 7 – 1 is De Pionier nog in de strijd om het kampioenschap. In onze laatste wedstrijd moeten wij nog tegen De IJssel, die nu bovenaan staan. Op dit moment kunnen we niet lager meer zakken dan de zesde plaats. Met een enorme stunt in de laatste wedstrijd kunnen we nog een plaatsje stijgen. We gaan er ons best voor doen.

Lees hier het verslag “De Pionier 1 – Erasmus 3” op de website van De Pionier. Alle uitslagen en de stand zijn te vinden op de RSB-website.

Ron Ansem