Erasmus 4 wint laatste wedstrijd met 4 – 0

Ons viertal heeft afgelopen maandag thuis maximaal gewonnen van SOF/DZP (Schaakvereniging Oostfakkee).

In de vierde ronde is Erasmus 4 niet komen opdagen in Dordrecht. Wij hadden slechts twee man en dat is reglementair te weinig om te kunnen spelen. Daarvoor hebben wij twee strafpunten in mindering gekregen.

Zoals de situatie nu is en blijft zijn wij kampioen. Dordrecht en Erasmus hebben beide 6 wedstrijdpunten, maar wij hebben meer bordpunten. Evenwel hebben de twee clubs slechts vijf wedstrijden gespeeld en de andere zes. De vraag is of de bond beslist de afgelaste wedstrijd alsnog te laten spelen.

De score verliep als volgt: Harry Nefkens veroverde via een paardvork een loper. Gaandeweg ontstond een groot overwicht, derhalve won Harry. Rens Hesselmans verorberde twee pionnen en bouwde de stelling uit tot winst. Carel Keller wandelt met zijn koning naar drie pionnen, slaat ze en laat zijn pion aan dezelfde kant van het bord promoveren. Het is duidelijk wie er wint. De tegenstander van Peter Hurkmans liet toe, dat door een pionzet een paard komt in te staan, terwijl deze pionzet de diagonaal van loper op toren vrij maakt.

Alle uitslagen en de stand zijn te vinden op de RSB-website.

Peter Hurkmans