Erasmus 4 behaalt de volle winst

Ons vierde heeft uit tegen de Capelse Schaak Vereniging met dezelfde cijfers gewonnen als ons bekerteam.

Om 20.00 uur traden we aan in hun nieuwe clubgebouw aan de Reigerlaan, een prachtige accommodatie.

Alik Tchavelachvili was veel te sterk voor zijn tegenstander. Vervolgens won Peter Ruimschoot.

Rens Hesselmans had een spannende partij, die ook verreweg het langst duurde.

Peter Hurkmans had een 10-jarig jongetje tegenover zich. Vaak zijn deze mannetjes beresterk, doch deze niet. Hij gaf 2x achter elkaar een stuk weg. Ja, dan kan zelfs Peter wel winnen. Bij mijn laatste zet ging ik de gang op. Even later kwam hij me achter na en gaf op. De tranen biggelden over zijn wangen. Wat moet je dan zeggen, hoogstens geef je hem een schouderklopje. Een consumptie sloeg hij af.

Erasmus bezet de tweede plaats met 3 punten; RSR Ivoren Toren leidt met 4 punten. Op 10 november is de laatste onze tegenstander thuis.

Om nog even op de eerste wedstrijd terug te komen. De uitslag was 2 – 2. Carel Keller won, Harry Nefkens en Alik Tchavelachvili remise, Peter Hurkmans verloor.

Alle uitslagen en de stand zijn te vinden op de RSB-website.

Peter Hurkmans