Erasmus 4 houdt RSR Ivoren Toren op 2 – 2

Afgelopen maandag (10 november 2014) moest ons viertal aantreden tegen het viertal van RSR Ivoren Toren in eigen huis.

Het werd 2 – 2. Geen slecht resultaat tegen de koploper.

Harry Nefkens stond van meet af aan beter dan zijn tegenstander. Vervolgens bouwde hij zijn stelling uit tot winst.

Carel Keller speelde een interessante partij en stond beter. Op een gegeven moment had hij zijn loper diagonaal gezet op toren en koning. Daarna was het zo afgelopen, ergo winst volgde.

Peter Hurkmans had een off-day, hij bakte er deze keer weinig van. In een hem bekende opening nam hij teveel risico. Hij speelde in het begin g2 – g4 voor zijn gerokeerde koning. Dat is vragen om moeilijkheden. Met verlies tot gevolg.

Rens Hesselmans speelde een heel lange partij. Hij kon het niet redden. Zijn tegenstander was te sterk.

Op 12 december spelen wij de returnmatch tegen RSR Ivoren Toren in hun clubhuis aan de Rotte. Dan gaat het om de eerste en tweede plaats.

Alle uitslagen en de stand zijn te vinden op de RSB-website.

Peter Hurkmans