In herinnering aan Jan Melis

Beste schaakvrienden, clubschakers, huisschakers en belangstellenden,

Schaakvereniging Erasmus uit Hillegersberg-Schiebroek in Rotterdam nodigt je hierbij graag persoonlijk uit om (weer) deel te nemen aan het Spindler Makelaars Watertorentoernooi, dat op zeven maandagen van 30 maart tot en met 8 juni wordt gehouden.

Inderdaad, een nieuwe naam voor ons vermaarde toernooi!

Spindler Makelaars (www.spindlermakelaars.nl), gevestigd in onze deelgemeente, is onze unieke toernooisponsor geworden. Zo zijn wij in staat om ons jaarlijkse open schaaktoernooi voort te zetten en zelfs nog aantrekkelijker te maken.

Kijk hier voor de actuele deelnemerslijst.

Wij kunnen ons prijzenfonds door de financiële ondersteuning van Spindler Makelaars continueren en het inschrijfgeld laag houden. Daarbij hebben we verschillende leuke extra’s en verrassingen voor dit jaar in petto. Daarmee neemt de aantrekkingskracht van ons schaaktoernooi in de regio alleen maar toe.

Wij kijken met enige trots terug op ons Erasmus Rapidtoernooi van vorige maand, waar wij een recordaantal van ruim zeventig schakers verwelkomden. Het Spindler Makelaars Watertorentoernooi staat nu op de agenda en zal naar verwachting weer veel regionale schakers naar onze borden trekken.Daar zijn ook verschillende redenen voor:

• Gunstige periode: tot op het einde van het schaakseizoen kun je nog gezellig en op niveau serieuze partijen spelen
  • Rating: de zeven wedstrijden tellen mee voor de ratingverwerking
  • Grote winkans: Aantrekkelijk prijzenfonds
  • Voor elk wat wils: op ieder niveau een sportieve uitdaging!

Kijk hier voor meer informatie over het toernooi of schrijf je meteen in via het inschrijfformulier op de website. Of kijk hier voor een actuele deelnemerslijst.

Tot slot dragen wij het toernooi op aan onze onlangs overleden penningmeester Jan Melis, die via zijn familie en vrienden financieel heeft bijgedragen aan de totstandkoming van dit toernooi, dat hem zo na aan het hart lag. Wij hebben zijn dochter Marlijn uitgenodigd en zij is graag bereid om de eerste zet van het toernooi uit te voeren.

Hopelijk tot ziens op 30 maart!

Namens het bestuur van SV Erasmus,

Jaap van Meerkerk