Goede opkomst bij seizoensopening 2015-2016

Traditiegetrouw start Erasmus het seizoen met de algemene ledenvergadering. Dit jaar was de ALV op maandag 31 augustus met weer een prima opkomst! Eerst werd teruggekeken op het vorige seizoen inclusief prijsuitreiking en vervolgens werd vooruitgekeken naar het komende seizoen.

Dieptepunt van het afgelopen jaar was het overlijden van Jan Melis. Maar gelukkig waren er ook vele hoogtepunten, waaronder het succesvolle Erasmus rapidtoernooi met GM Alexandre Dgebuadze als sterke winnaar, het recordaantal deelnemers bij het Spindler Makelaars Watertorentoernooi dat werd gewonnen door Andrzej Pietrow en natuurlijk het overtuigende kampioenschap van het derde team onder leiding van teamcaptain Ron Ansem!

Vervolgens werd vooruitgekeken naar het komende jaar, dat weer een mooi jaar belooft te worden! Verdere ledengroei is een belangrijke doelstelling. Komend jaar gaan wij met een extra (een vijfde) team meespelen in de RSB-competitie en is – dankzij de instroom van verschillende nieuwe sterke spelers – het kampioenschap de concrete doelstelling voor drie (van de vijf) teams!

Backbone van onze vereniging is natuurlijk onze goede interne competitie onder de bezielende leiding van onze interne wedstrijdleider Jaap van Meerkerk. Daaraan hebben wij niets veranderd (behoudens het gewijzigde speeltempo (conform RSB-speeltempo) van 90 minuten + 15 seconden per zet). En ook onze open toernooien blijven natuurlijk: het Erasmus rapidtoernooi op zaterdag 20 februari 2016 en het Watertorentoernooi vanaf 11 april 2016!

Tijdens de ALV is over verschillende onderwerpen gesproken en de komende dagen wordt de website geactualiseerd naar aanleiding van hetgeen besproken is op de ALV. De agenda voor 2015-2016 wordt bijgewerkt en de opstellingen van de externe teams en het reglement van de interne competitie 2015-2016 worden spoedig op de website geplaatst. En natuurlijk komt er ook nog een berichtje op de website naar aanleiding van de prijsuitreiking! Hou de website deze week dus in de gaten!