Erasmus ontvangt subsidie voor buitenschaakspel

Vanavond heeft de gebiedscommissie Hillegersberg-Schiebroek het bewonersinitatief ‘De schaaksport naar buiten!’ van schaakvereniging Erasmus en Laurens Borgsate goedgekeurd!

Het bestuur is er erg blij mee, dat de gebiedscommissie de schaaksport zo’n warm hart toedraagt. Met de bijdrage van de gebiedscommissie kan een buitenschaakspel worden aangeschaft.

Schaakvereniging Erasmus speelt sinds ruim een jaar op een nieuwe locatie bij woonzorgcentrum Laurens Borgsate. Erasmus en Laurens Borgsate hebben nu samen het idee opgevat om aan de straatkant van het centrum een buitenschaakspel neer te zetten. Daarbij willen wij op gezette tijden activiteiten organiseren om het buitenschaakspel heen zodat voorbijgangers met ondersteuning van leden van Erasmus of begeleiders van Laurens Borgsate zelf een schaakpartij kunnen spelen of kunnen kijken naar een partij van anderen.

Erasmus speelt iedere maandagavond en het is het idee dat er iedere maandagavond – als het weer het toelaat – aan het begin van de avond (tussen 19.00 en 20.00 uur) activiteiten rondom het buitenschaakspel te organiseren. Dat kan variëren van het spelen van een partij tot het geven van speluitleg. Daarnaast kan het spel overdag ook gebruikt worden door bewoners van Laurens Borgsate, waarvan er verschillende regelmatig een schaakpartij spelen. Tot slot kan het buitenschaakspel in overleg ook gebruikt worden door basisscholen in de buurt.