Nieuwe koploper in C-groep

Tja, als de vaste verslaggevers een RSB-wedstrijd met hun team moeten spelen, dan wordt het lastig om een mooie sfeerimpressie te geven van de avond. Daarom deze week slechts een summier verslag. Er werden twee partijen in de B-groep en acht partijen in de C-groep gespeeld.

C-groep

In de C-groep is er na ronde zes een nieuwe koploper. Pim Kleinjan won van Henry Pijpers en nam daarmee het stokje van hem over. Met 5 uit 6 gaat hij nu alleen aan de leiding. Direct daarachter volgen op een half puntje Henry Pijpers, Frits Steenbergen (die te sterk was voor Coen van Baren) en Anton van Berkel (die een bye had).

Via de mail stuurde René van Es het onderstaande verslag van zijn partij tegen Victor Hooftman:

“Mijn opening was ‘Armada’ waarbij ik een zet over het hoofd zag, namelijk gewoon h3 om die ellendige loper niet op g4 te krijgen. En gek genoeg heeft die loper mij de hele partij parten gespeeld en kwam ik weer eens slecht uit de opening. En om dan maar gelijk naar de stelling te gaan (zie stelling links). Ik verwachtte zijn paard op g5 en positioneerde mijn paard op d2 om f3 te kunnen dekken. Maar ja… met een fantastische zeilvakantie nog in mijn hoofd kon zijn paard op e6 zowel bakboord als stuurboord uit. En was Pe6-d4 erg vervelend. En wie ziet in deze stelling het gevaar van pion f4 – f3? Want wat deed ik, toen hij Pd6-d4 speelde, ik sloeg met Pf3xd4 en was het alle hens aan dek. Er volgde Lh5xe2, Pd4xc6 – Dc7-g5, Pc6xb8 – Tf8xb8 en Te8xe2. Deze hele afruil was leuk bedacht om uit de storm te komen, wit: P+T+L+pi (12 punten) en zwart: D+P (123 punten). Maar toen kwam die aanval met zijn pion van f4 naar f3 en viel dit kleine pionnetje mijn toren aan en dreigde er tegelijkertijd mat op g2. Ik ging uiteindelijk overstag en ben met man en muis ten onder gegaan.”

Daarnaast waren er nog twee mooie verrassingen. Vincent Smol won knap van Peter Hurkmans en Gabriël Cornelisse behaalde een nette remise tegen Wim Witvliet!

Kijk hier voor de uitslagen en de stand in de C-groep.

B-groep

In de B-groep stonden twee partijen op het programma. De rooksignalen met de uitslagen zijn nog niet binnengekomen bij uw verslaggever. Wellicht binnenkort!

Kijk hier voor de uitslagen, de stand en het programma in de B-groep.

A-groep

In de A-groep stonden er vanwege de RSB-wedstrijd van het eerste team tegen De IJssel 1 geen partijen op het programma.

Kijk hier voor de uitslagen, de stand en het progamma in de A-groep.