Maandag 15 augustus om 19.00 uur

Eerder dit jaar hebben schaakvereniging Erasmus en woonzorgcentrum Laurens Borgsate van de gebiedscommissie Hillegersberg-Schiebroek een bijdrage gekregen voor bewonersinitatief “Met de schaaksport naar buiten”.

Maandag 15 augustus om 19.00 uur is de officiële start van onze campagne om de schaaksport naar buiten te brengen. Op het terras voor woonzorgcentrum Laurens Borgsate (Meidoornsingel 181) wordt dan de openingszet gespeeld voor een heuse battle. De huidige clubkampioen van Erasmus daagt op deze avond de inwoners van Hillegersberg-Schiebroek namelijk uit voor een schaakpartij!

Vanzelfsprekend is overleg tussen de aanwezigen mogelijk om samen de beste zet te vinden. En ook de andere schakers van Erasmus zullen het niet nalaten om de aanwezigen uit de wijk te adviseren! Vanzelfsprekend is deze feestelijke opening onder het genot van een hapje en een drankje voor de aanwezige spelers en toeschouwers!

Na deze partij is het programma van de avond nog niet afgelopen! Op het buitenschaakspel spelen wij dan één van de mooiste partijen gespeeld in de historie van het schaakspel. Aanschouw hoe mooi het schaakspel kan zijn! Uiteraard met een toelichting wat de redenen zijn geweest waarom de grootmeesters uit het verleden het zo speelden. En voor de echte die-hards, aansluitend is de vierde avond van het zomerschaak, waarbij wij wat nader ingaan op toreneindspelen.

Maandag 15 augustus is de tevens de aftrap van onze campagne. Vanaf 29 augustus is er dan iedere maandagavond vanaf 19.00 uur de mogelijkheid om buiten op het terras van Laurens Borgsate vrijblijvend te komen schaken (uiteraard als het weer het toelaat!).

We hopen jullie maandag 15 augustus bij woonzorgcentrum Laurens Borgsate te mogen verwelkomen!