Veel nieuwe leden bij start interne

Het gaat goed met schaakvereniging Erasmus. Wedstrijdleider Jaap van Meerkerk was bij zijn openingspraatje van de eerste ronde zelfs bijna 5 minuten bezig om alle nieuwe leden van Erasmus welkom te heten!

Ergens ook niet vreemd, want het is voor dubbelleden met een Rotterdampas mogelijk om voor slechts € 35 per jaar dubbellid te worden van Erasmus! Minder dan € 1 per avond en dan kan je ook gratis meedoen aan het Erasmus rapidtoernooi en het Watertorentoernooi!

De volgende nieuwe leden werden door Jaap in het zonnetje gezet, hetgeen met applaus door de andere aanwezigen werd ontvangen: Ton Dulk, Arno van Houten, Henk de Kleijnen (was al erelid, maar nu ook hoofdlid), Leo Koster en last but not least Pieter Sturm. En dan waren er ook nog de nodige nieuwe leden, die de eerste ronde een bye hadden opgenomen. Meer over hen in de verslagen van de volgende rondes!

En zo stonden er in de eerste ronde 20 partijen op het programma’s. En no mercy voor de nieuwkomers op het schaakbord. Zo gaf Bernhard Ruimschoot veel weerstand aan één van de sterke nieuwkomers Pieter Sturm, al trok Sturm toch aan het langste eind.

En ook Cor van As (vorig jaar nog de nummer 3 van de voorronde!) maakte het Arno van Houten ook niet gemakkelijk. Het bleef lang gelijk opgaan, maar Van Houten wist de partij wel naar zich toe te trekken. Meer succes had Aad Jan Roos, die een hele goede partij speelde tegen Ton Dulk en hem knap op remise wist te houden. Prima resultaat voor Roos!

In de eerste ronde wordt altijd de bovenste helft ingedeeld tegen de onderste helft en bij veel partijen was de hoogst geplaatste speler ook de winnaar van de partij. Er was slechts één verrassing! René van Es speelde een mooie partij en wist Frits Steenbergen te verslaan! Een hele fraaie prestatie van Van Es!

Alle uitslagen en de stand na de eerste ronde zijn te vinden op de uitslagenpagina van de voorronde van de interne competitie.