Twee koplopers na eerste avond

Het einde van het seizoen nadert al weer, maar bij Erasmus gaat deze niet als een nachtkaars uit. Integendeel! Want er zijn nog belangrijke prijzen te verdelen. Prijzen voor vooral de vingervlugge snelle denkers zonder zitvlees.

Maandag 12 juni begonnen 29 spelers namelijk aan het Erasmus rapidkampioenschap met 20 minuten per persoon per partij! Te zien was dat ratings dan niet heel heilig zijn.

Het rapidkampioenschap bij Erasmus bestaat uit 8 ronden verdeeld over twee avonden (12 juni en 19 juni). En leden, die er de eerste avond niet bij konden zijn, kunnen nog meedoen aan de tweede avond. Zij krijgen dan 4 byes voor de eerste vier ronden.

Aan het einde van de avond waren er twee koplopers met een score van 4 uit 4: Andrzej Pietrow en André Boon. Een prima resultaat van beide heren. Van Pietrow natuurlijk geen verrassing, maar de ruime plusscore voor Boon was heel knap (1,22 punten meer gehaald dan op grond van zijn rating verwacht mocht worden).

Er is inmiddels een gaatje geslagen naar een groep van zes achtervolgers die 3 punten behaalden uit de eerste vier wedstrijden. Ook zij hebben nog een kansje op de felbegeerde titel van de rapidkampioen van Erasmus. In deze groep onder meer Marcel Tillemans met een plusscore van 1,95 punten en overwinningen op Leo Verhoeven, Paul Wilhelm en Frank van Zutphen. Dit lezende, heeft Tillemans iets tegen het bestuur van Erasmus? đŸ˜‰

Ook ver boven het maaiveld van de ELO-verwachtingen kwam Vincent Smol uit! Met een score van 2 uit 4 haalde hij 1,54 punten meer dan op grond van zijn rating verwacht mocht worden. Dit kwam tot stand door goede overwinningen tegen Henk de Kleijnen en Anton van Berkel!

Kijk hier voor alle uitslagen van het Erasmus rapidkampioenschap 2017.