Al 15 jeugdschakertjes volgen schaakles

Op maandag 30 oktober was het weer gezellig druk bij het jeugdschaak bij Erasmus. Een groep van maar liefst 15 kinderen kregen les van schaaktrainer Anton van Bokhoven.

Het gaat heel goed met de jeugdafdeling van Erasmus! De jeugdafdeling is nog geen twee maanden oud, maar de talentjes in de dop tussen 6 en 12 jaar weten schaakvereniging Erasmus al goed te vinden.

Iedere maandag van 18.45 uur tot 19.45 uur geven de schaaktrainers Andrzej Pietrow, Pim Kleinjan en Anton van Bokhoven schaaklessen aan jeugdspelers die het schaakspel willen leren.

De schaaklessen worden gegeven aan de hand van het Stappenplan, de officiële leermethode van de Koninklijke Nederlandse Schaakbond.

Maandag 30 oktober ging de schaakles over schaak geven en het opheffen van schaak. Interessant om te leren en er was dan ook veel aandacht voor de onthulling van deze mooie nieuwe schaakgeheimen. Daarna was er nog ruimte om een paar partijtjes te spelen.

En dan duurt een avondje maar kort. Zo vond ook Leandro (6 jaar). Hij had helemaal geen zin om naar huis te gaan. Een eerdere avond ging hij nog even schaken met Zoltan Brindza.

Deze keer zag hij zijn kans waar bij Lucian Mihailescu, die al achter zijn bord zat, maar nog op zijn tegenstander zat te wachten.

Vind jij het ook leuk om te schaken? En wil je graag beter leren schaken? En ben je ouder dan 6 jaar en jonger dan 18 jaar? Kom dan langs bij schaakvereniging Erasmus!

Kijk hier voor alle relevante informatie over het jeugdschaak bij SV Erasmus. Of neem direct contact op met de jeugdleider Peter Ruimschoot (jeugdleider@sv-erasmus.nl).

Peter Ruimschoot