Maandagavond speelde Erasmus V2 tegen RSR Ivoren Toren

Op het eerste bord speelde Jan Bruinsma tegen Rijken (wit). De opening leverde de tegenpartij al snel een paard winst op. Toen ik in de 13e zet een toren weg gaf, was de partij niet meer te winnen.  0 – 1.

Op het tweede bord speelde Peter Ruimschoot tegen Ayala. Een partij met veel spanning waarbij Peter door een betere stelling de winst mocht verwachten. Tegen het einde van de partij verloor hij toch nog doordat de vlag viel. 0 – 1.

Aan bord 3 speelde Harry Nefkens tegen Van Vlaardingen. Dit werd een pionneneindspel met elk nog 5 pionnen. Als één van de spelers een pion kon laten promoveren dan zou hij de partij winnen. De zwarte koning van Harry stond midden op het bord. Hij kon een cruciale pion slaan en daarmee zijn eigen pion laten promoveren.

Op het vierde bord speelde Anton van Bokhoven een taaie wedstrijd tegen Joep Westerhof. Naar verluidt 8 jaar oud. Een talentvolle speler in de dop!

Ach hoe gaat het met zo’n jeugdige speler. Na een zet lopen ze van het bord weg en spelen met een telefoontje of babbelen wat. En als Anton zeer serieus zat na te denken, kwam Joep even het bord overzien. Hij deed zijn zet en ging gewoon verder alsof er geen belangrijker zaken waren dan schaken. Een spannende pot die eindigde in remise. ½ – ½.

De avond eindigde dus met verlies voor Erasmus: 1½ – 2½

Klik hier voor de complete stand in deze divisie 2C van de RSB viertallen wedstrijden.

Jan Bruinsma