Mooie prestaties op verschillende jeugdtoernooien

De lessen bij Erasmus beginnen hun vruchten af te werpen!

Recent hebben verschillende jeugdspelers van Erasmus mooie successen behaald bij verschillende jeugdtoernooien!

Artem Radyvanyuk liep afgelopen maandag om kwart voor zeven trots de schaakzaal van Erasmus binnen. Twee medailles liet hij zien!

Artem had meegedaan aan de voorronde van ‘The Final‘, een groot Rotterdams schoolsportevenement voor leerlingen in de leeftijd van 8 t/m 12 jaar. Hij speelde mee bij de voorrondes in Delfshaven, waar hij voorheen woonde. Hij werd daar tweede van de wijk Delfshaven! Ook vorig jaar werd hij al tweede bij de voorronde van The Final. Een prachtige prestatie, gefeliciteerd!

Ook Leonardo Rampioni had een prijs gewonnen. Hij deed mee aan het Jos de Rooij Jeugdtoernooi en werd daar derde in de categorie groep 3.

Zijn basisschool Jacob Maris werd tweede en heeft zich daarmee ook voor het Nederlands kampioenschap van dit schaaktoernooi gekwalificeerd! Kijk hier voor een leuk verslag van het Jos de Rooij Jeugdtoernooi.

Komende zaterdag (24 maart) wordt het Grand Prix toernooi gespeeld in Barendrecht/IJsselmonde. Op moment van schrijven zijn maar liefst vier jeugdleden van schaakvereniging Erasmus (Mohan, Leonardo, Selin en Arda) aangemeld voor dit toernooi. Wij willen ze allen heel veel succes wensen komende zaterdag!

Peter Ruimschoot

Jeugdleider SV Erasmus