Weer ruime nederlaag; een wedstrijd om snel te vergeten

Tegen het sterke Dordrecht 2 kon Erasmus 2 in de uitwedstrijd andermaal geen vuist maken. Vrij kansloos werden we naar een 6-2 nederlaag gespeeld.

Lichtpuntje was de overwinning van ons jonge talent Jeroen Landsheer tegen routinier Johan van de Griend.

Vooraf waren we optimistisch. Nu was het toch wel eens onze beurt om weer te winnen. Achteraf restte slechts een kater. Invaller Jaap van Meerkerk scoorde een gedegen remise. Jeroen Landsheer wist in gelijke stand Johan van de Griend een stuk te ontfutselen. Maar daarna kwam een stortvloed van nullen.

Ruurd Ouwehand kwam een pion achter en verloor later een kwaliteit door een dodelijke penning. Wim Posthumus verdwaalde in het variantenlabyrint van de Winawer. In scherpe stelling bij krapper wordende tijd ging hij de mist in. Arno van Houten werd na een moderne verdediging ook overweldigd na stukverlies.

Davin Mostert kwam de complicaties niet meer te boven. Werd ook naar stukverlies gecombineerd. De stelling van Paul Wilhelm zag er veelbelovend uit bij ongelijke lopers. De tegenaanval met dame, toren en loper werd zijn koning fataal. Kortom vijf nullen op een rij.

Als laatste onze onverzettelijke Cander Flanders aan bord 1. Hij stond beter, had dit keer meer tijd, maar wist de weg naar winst niet te vinden. Het werd remise. Eindstand 6-2.

Klik hier voor alle uitslagen en standen in klasse 1B van de RSB-competitie.

Wim Posthumus