Erasmianen eindigen in de middenmoot

Vrijdag 30 december organiseerde schaakvereniging Krimpen aan den IJssel al weer het zestiende Menno Ploegertoernooi. Een gezellig en ook sterk toernooi, waar dit jaar ruim 130 deelnemers aan meededen. Verschillende Erasmianen namen hieraan ook deel, te weten: Cor van As, Jaap van Meerkerk, Ruurd Ouwehand en Paul Wilhelm.

De resultaten van de Erasmianen waren wisselend. Allen eindigden in de middenmoot. Paul Wilhelm was met 5½ uit negen en een TPR net iets boven zijn rating de beste Erasmiaan. Ruurd Ouwehand en Jaap van Meerkerk behaalden beiden 4½ punt en scoorden daarmee iets beneden verwachting. Cor van As deed het daarentegen met 4 punten weer iets beter dan op voorhand op basis van zijn rating verwacht mocht worden.

De toernooiwinnaar werd Johan Quist, die gelijk was geëindigd met Mark Timmermans, maar de sterkste was in een beslissingsmatch.