Een voorbeschouwing

Het zal tot de laatste speelavond op 16 januari heel spannend blijven. Niemand staat echt los van de rest, dus nog volop kansen voor plaatsing van spelers uit de subtop. Ik wens alle spelers nog twee prachtige vechtpartijen en twee keer winst.

Met dus nog slechts 2 wedstrijden te gaan wil ik mij aan de volgende prognose wagen:

Finalegroep A (gesloten competitie)

Frank van Zutphen, Cander Flanders en Joop van ’t Hoenderdaal komen in ieder geval maandag 9 januari op 11, 10½ en 10 punten. Daarna nog 1 ronde en de plaatsing is definitief. Met minder dan 10 punten is plaatsing nog onzeker.

Frits Steenbergen en Paul Wilhelm Paul (9 januari een bye) volgen nu met 9 punten. Een halfje zullen de heren toch zeker weten binnen te halen en dan moet het wel raar lopen willen zij zich niet plaatsen voor de A-groep.

Dan zijn er dus nog 3 plaatsen over voor de hongerigen uit de subtop:

Andrzej Pietrow is vanwege de 6x verhindering (3 nullen) met 8½ punt zelfs nog niet zeker van plaatsing. Ook Arie de Jong en Leo Verhoeven staan op 8½ punt.

Bram de Knegt, Jaap van Meerkerk, Pim Kleinjan en Jan Hoek van Dijke hebben met 8 punten alleen door 2x te winnen nog een kansje zich te plaatsen. En dat zullen ze zeker gaan proberen!

Finalegroep B (gesloten competitie)

Tussen plaats 4 en 12 zit slechts 1 punt verschil. Dus alle voorspellingen zijn een slag in het duister. Leuk voor alle kanshebbers! Ruurd Ouwehand gaat een tijdje hockeyen op maandag en doet in ieder geval niet mee in de A- of B-groep. Hij speelt wel enkele wedstrijden mee in de C-groep.

Dan zijn er nog 3 plaatsen voor de B-groep in de aanbieding voor de mensen met 7½ punt: Jan Smit, Herman Beerling, Joram Simons.

En zelfs met 7 punten kun je met 2x winst op 9 uitkomen en maak je nog een kleine kans: Henry Pijpers, Lucian Mihailescu, John Helstone, Alik Tchavelachvili en Teije de Jong.

C-groep (competitie volgens Zwitsers systeem)

En toch spelen we straks met 20 spelers weer lekker een spannende Zwitser in de C-groep.

Oproep bardienst

In de periode van 7 mei tot en met 25 juni heeft uw Erasmus nog vrijwilligers nodig voor een extra bardienst. Ik hoop dat er voldoende leden zijn die een avondje alleen of voor een deel de bar voor hun rekening willen nemen. Geef dit op korte termijn even door aan uw interne wedstrijdleider.

De volgende leden hebben zich reeds gemeld:

Carel Keller, Leo Verhoeven, Jan Melis

Jaap van Meerkerk