Verhoef brengt zegereeks Simons ten einde

Het vuurwerk in de zesde ronde van de finaleronden en dat vuurwerk kwam vooral uit de C-finale. In zowel finalegroep A als finalegroep B was er vanwege de externe wedstrijd van het eerste slechts 1 partij. In finalegroep C waren er zes partijen.

Topper in finalegroep C was de partij tussen Verhoef en Simons. In een spannende partij met een scheve materiaalverhouding (Verhoef had 1 toren en drie pionnen tegen twee lichte stukken van Simons) wist Verhoef aan het langste eind te trekken. Hierdoor wist hij naast Simos met 4½ punt op de eerste plaats te komen. Van der Linde deed hetzelfde door een overwinning op De Boer. Daarnaast wist Hesselmans knap van Hurkmans te winnen. Kijk hier voor de uitslagen en de stand in finalegroep C.

In de A groep speelde De Jong tegen Steenbergen en hij wist in de overgang van middenspel naar eindspel een groot aantal pionnen te veroveren en daarmee een vol punt bij te schrijven. Kijk hier voor de uitslagen en de stand in finalegroep A.

In de B groep speelden Hoek van Dijke en Beerling remise. Hoek van Dijke doet het met 2½ punt uit vier wedstrijden mee nog steeds mee om de topplaatsen. De uitslagen en de stand in finalegroep B zijn hier te vinden.