Afzwaaien is nog geen uitzwaaien

Lof der Zotheid augustus 2012De tijd verglijdt en daarmee veranderen ook oudere waarden ten gunste van nieuwe ontwikkelingen. De tijd is dan ook rijp het aloude clubblad, waarin op de voet gebeurtenissen worden gevolgd en opgetekend, te vervangen door een nieuwe uiting van techniek, de “site”…

SV Erasmus bezit sinds kort een sterk vernieuwde site en bovendien bemand door enthousiaste bewerkers. Tijd dus ook voor uw redacteur van Lof der Zotheid, clubblad van Erasmus, zijn laatste bijdrage te leveren. Niet zonder meer door gewoon “de pen” neer te leggen, maar in de vorm van korte (?) samenvattingen van 25 jaren clubbladen formeren van achtereenvolgens de verenigingen NRSG Wilhelm Steinitz en van SV Erasmus. Misschien roepen ze ook bij u herinneringen op.

Het schrijven stopt, het meewerken aan de site gaat door!

Ik groet u allen zeer!

Arie de Jong

Naschrift

Met deze woorden leverde Arie de Jong zijn laatste staaltje van schrijfkunsten in. Meer dan 25 jaar heeft hij het clubblad van onze schaakvereniging gemaakt. Alles bij elkaar bijna 4000 pagina’s aan scherpe analyses, van zowel de situatie op het bord als de situatie naast het bord. Een parttime baan van 12 tot 20 uur per week naast zijn gewone bezigheden.

SCHAAKPRAET(je) 141Hoe moet je iemand bedanken, die zo veel voor de vereniging gedaan heeft? Daarvoor schieten woorden tekort. Wij brengen daarom nog maar eens het artikel “Arie de Jong geridderd” in herinnering. Een lintje van de Koningin, waardoor iets van de waardering voor al het goede werk tot uiting kon worden gebracht. Niet alleen namens de leden van Erasmus, maar ook namens heel schakend Nederland. Bedankt! Heel erg bedankt!

Als afsluiting zijn er twee laatste clubbladen te downloaden. Een laatste SCHAAKPRAET(je) met daarin een bloemlezing van de meest opmerkelijke artikelen uit een geschiedenis van 18 jaar van het clubblad van NRSG Wilhelm Steinitz. En ook een laatste Lof der Zotheid met daarin een selectie van de meest interessante artikelen uit de nog jonge geschiedenis van SV Erasmus.

Wilt u nog eens alle clubbladen van SV Erasmus bekijken? Klik dan hier om naar de startpagina van ons clubblad te gaan.

Frank van Zutphen

Voorzitter SV Erasmus