Het vierde staat weer aan kop

Viertal Erasmus heeft op woensdag 21 november in Oosterflank van zijn grootste concurrent gewonnen met 2½ – 1½.

Aldus leidt het vierde in klasse Viertallen B met 5 matchpunten uit 3 wedstrijden.

Alik Tchavelachvili was het eerste klaar met zijn partij. Hij kwam goed uit de opening, doch de partij verzandde in remise.

Wim Witvliet maakte ook remise. De partij had heel lang veel stukken en pionnen op het bord, doch de stelling bleef tot het eind toe in evenwicht.

Peter Hurkmans behaalde niet geheel onfortuinlijk de overwinning. Zoals zo vaak in de lage klassen wisselden de kansen hevig. Eerst stond Peter gewonnen, later zijn tegenstander en op ’t eind stond de ander weer gewonnen. Zijn tegenstander Djin Jharap is afkomstig uit India, het land van wereldkampioen Anand.

Tenslotte speelde Jan Bruinsma gelijk. Hij hield de partij remise, ondanks een achterstand van 2 pionnen. Na de val van de eerste pion, bleef een randpion over. Met de koning achter de pion is de partij niet te winnen. Op het einde heel goed gespeeld van Jan.

Bekijk voor alle uitslagen en de stand de site van de RSB voor de Viertallencompetitie B.

Peter Hurkmans