Het vierde blijft winnen

Het viertal van Erasmus heeft op donderdag 20 december gewonnen van het viertal van De Pionier met 3 – 1.

Met slecht weer (regen) vertrokken we naar de oud-marinestad Hellevoetsluis.

Alik Tchavelachvili, Harry Nefkens en Jan Bruinsma wonnen in hun partijen in het begin één of meerdere pionnen, bouwden de stelling gestaag uit en wonnen de strijd.

Peter Hurkmans bakte er deze keer niets van. Het probleem is soms, dat het eigen plan wordt nagejaagd met desinteresse in het plan van de tegenstander. Zo deed hij op een gegeven moment zijn dame in de aanbieding.

Er zijn nog drie wedstrijden te gaan: een uit en twee thuis. De stand is 7 matchpunten uit 4 wedstrijden. Dus de vooruitzichten op succes op het einde zijn uitstekend.

Lees hier ook het verslag van De Pionier. Of bekijk voor alle uitslagen en de stand de site van de RSB voor de Viertallencompetitie B.

Peter Hurkmans