Van Zutphen alleen aan de leiding

Maandag 17 december was het alweer de allerlaatste clubavond van het jaar 2012. Naast de RSB wedstrijd van het tweede stond ook de veertiende ronde op het programma. In deze ronde in totaal 10 partijen.

Met nog een paar ronden in de voorronde te gaan begint het er inmiddels om te spannen. Dat was terug te zien in de uitslagen, geen enkele remise!

Er stonden weer enkele interessante confrontaties op de affiche. Van Zutphen won in een fraaie partij van Flanders. Een aparte stelling, later deze week wordt deze partij op de website geplaatst. Hierdoor gaat hij na de viertiende ronde alleen aan de leiding. Kleinjan kreeg namelijk slechts een half punt, omdat hij voor de RSB speelde.

Van ’t Hoenderdaal lijkt ook weer terug in vorm te komen. Hij versloeg Wilhelm, die met een loper op a8 en een paard op b7 effectief met twee stukken minder speelde. Van ’t Hoenderdaal speelde dit fraai uit.

Verder wisten alle op papier sterkere spelers hun partijen te winnen. Enige uitzondering hierop was Beerling, Hesselmans was te sterk voor hem. Hesselmans staat inmiddels op de gedeeld veertiende plaats en daarmee slechts een half puntje achter op een plaats in de finale A groep!

Kijk hier voor de actuele stand en voor alle uitslagen van de veertiende ronde.