Ons vierde verliest

Het viertal van Erasmus heeft op maandag 4 februari thuis verloren van viertal Ridderkerk met 2½ – 1½.

Het ongeslagen record vanaf 2 november 2009 is gesneuveld.

Harry Nefkens overzag een aftrekschaak. Dat kostte hem uiteindelijk de kwaliteit en twee pionnen. Verlies was onafwendbaar.

Jan Bruinsma boette bij een ingewikkelde schermutseling een volle toren in. De stelling was niet meer te houden.

Alik Tchavelachvili stond iets slechter. Hij aanvaardde maar wat graag het remiseaanbod van zijn tegenstander. Bas Weber stelde aldus de zege voor zijn club veilig. Ridderkerk had toen al 2 punten binnen van de 4 partijen.

Peter Hurkmans stond wat minder tegen Rishie Lokhoe. Toen was zijn tegenstander zo vriendelijk een loper in de aanbieding te doen. De witspeler kon het verder makkelijk klaren.

Zoals op te merken valt, is weggeven van stukken geen ongebruikelijk ritueel in de viertallencompetitie.

De kans op het kampioenschap blijft bestaan. We staan met andere verenigingen bovenaan, evenwel met minder bordpunten.

Bekijk voor alle uitslagen en de stand de site van de RSB voor de Viertallencompetitie B.

Peter Hurkmans