Koplopers maken geen fouten

Het eerste speelde de RSB-wedstrijd tegen Zwijndrecht 1. Daardoor waren er op maandag 11 maart geen partijen in de A-groep.

Maar in de B-groep waren er wel twee partijen en in de C-groep zeven partijen.

De C-groep is dit jaar een strijd tussen de twee ratingkanonnen Frits Steenbergen en Herman Beerling. Beiden gingen samen aan de leiding en beiden blijven dat ook na de zevende ronde doen. En hoe? Zeer overtuigend! Steenbergen won knap van Ruurd Ouwehand en Beerling zette Alik Tchavelachvili in een snelle partij weg. Beiden gaan met 5½ uit 7 aan de leiding!

Verrassing van de avond was de overwinning van Carel Keller op Aad Jan Roos. En ook de overwinning van Jan Bruinsma op Kees Rook was niet zoals vooraf op basis van de rating was verwacht.

Kijk hier voor de uitslagen en de stand in finalegroep C.

In de B-groep achterhaalde Cor van As dankzij een overwinning op Joram Simons koploper Arie de Jong. Beiden hebben nu 4 punten, al heeft Van As wel een wedstrijd meer gespeeld. De strijd in groep B gaat tussen deze beide heren, die elkaar in de laatste ronde op 15 april tegen gaan komen! Dat belooft een fraaie finale te worden! Rinus van der Linde en Jan Hoek van Dijke speelde remise.

De uitslagen en de stand in finalegroep B zijn hier te vinden.

In de A-groep werd dus niet gespeeld. Voor de volledigheid zijn hier wel de uitslagen en de stand in finalegroep A te vinden.