Erasmus viertal verliest wederom

Het viertal van Erasmus heeft op maandag 4 maart uit verloren van het viertal van Krimpen aan den IJssel met 2½ – 1½.

Alik Tchavelachvili was op het eerste bord veel te sterk voor zijn heel jonge tegenstandster.

Jan Bruinsma verloor op het vierde bord tegen good-old Peter de Weerd.

Krimpen 4 gooit in uitwedstrijden oude knarretjes in de strijd; in thuiswedstrijden worden heel jonge spelertjes (+/- 10 jaar) uitgeprobeerd. Zo ook nu: Rens Hesselmans moest tegen Arne Pols en Peter Hurkmans tegen zijn broertje Wiggert Pols. Arne is sterker dan Wiggert.

Rens kreeg een overweldigende aanval over zich heen. Er was geen ontkomen aan.

Peter ontsnapte ternauwernood aan een nederlaag. Zijn tegenstander had meermalen de kans het af te maken, maar hij “vertikte” het.

Peter’s start met wit was veelbelovend. Een valletje met pionwinst : 1. e4 e5, 2. Pf3 Pc6, 3. d4 exd4, 4. Pxd4 Lc5, 5. Pxc6 bxc6, 6. Lc4 Pe7?, 7. Lxf7+ Kxf7, 8. Dh5+ g6, 9. Dxc5 enzovoorts.

De kans op het kampioenschap is nu erg klein. We hebben het niet meer in eigen hand. We hebben nog een wedstrijd te gaan tegen Dordrecht.

Bekijk voor alle uitslagen en de stand de site van de RSB voor de Viertallencompetitie B.

Peter Hurkmans