Jeugdspelertjes Erasmus schoolschaakkampioenen

Vorig weekeinde hebben twee jeugdige leden van onze schaakvereniging furore gemaakt op de teamkampioenschappen van de Rotterdamse Schaakbond.

Ruim 300 basisschoolkinderen, van groep 3 t/m 8, speelden op verschillende niveaus om te bepalen welke schoolteams tot de sterksten van Rotterdam behoorden. Ja, als je 2 supertalenten als Hugo en Fei samen in een team hebt aangevuld met 2 andere leerlingen van de Eduard van Beinum dan heb je gegarandeerd succes.

Als ik het goed zeg heeft Hugo 7 van de 9 wedstrijden gewonnen en had hij een flink aandeel in de uiteindelijke eerste prijs, die werd binnengehaald.

Het nieuwe lid Fei, die sinds ruim een maand een trouwe bezoeker is van het schaakklasje op maandagavond, had een fenomenale score. Hij won al zijn partijen en liet samen met Hugo een verpletterende indruk achter.

De schaakmeester zag trouwens dat op de Eduard van Beinum (basisschool Hillegersberg) flink geschaakt wordt; dus misschien kunnen we daar scouten voor nog meer talenten.

Kijk voor meer info opĀ de site van de RSB.

Op de foto de gelukkige winnaars met de grote trofee!

Schaakmeester Joram