Erasmus viertal grijpt naast kampioenschap

Erasmus 4 heeft stevige klop gehad in de laatste wedstrijd. Ons viertal speelde uit tegen Dordrecht op dezelfde avond, dat ons eerste daar speelde (die uitslag was 4 – 4).

Eigenlijk was het niet de zesde ronde, maar de vierde ronde. Zoals bekend waren wij die ronde met te weinig mensen en dus niet komen opdagen, waardoor wij 2 strafpunten in mindering kregen. Bij winst of gelijkspel was Erasmus kampioen geweest, bij verlies ging de palmares naar Dordrecht. Dordt was te sterk voor ons.

Rens Hesselmans, aan bord 1, verloor van een sterke tegenstander. Dezelfde als bij de thuiswedstrijd. Het was snel gebeurd.

Wim Witvliet speelde heel lang door. In het langdurige eindspel maakte hij een foutje en ging door zijn vlag. De vraag is of hij het remise had kunnen houden.

Peter Hurkmans had ook dezelfde tegenstander als de vorige keer en ook dezelfde opening. Hij won een pion, maar dat was niet voldoende. In een enerverend gevecht legde hij ’t loodje.

Jan Bruinsma heeft goed gepeeld. Ondanks een achterstand van twee pionnen hield hij het knap remise.

In het recente verleden werden wij twee jaar achter elkaar kampioen, maar die tijd lijkt voorbij. Doch met de tweede plaats zijn we ook tevreden.

Alle uitslagen en de stand zijn te vinden op de RSB-website.

Peter Hurkmans