Hoek van Dijke doet goede zaken in B-groep

Maandag 24 maart stond de voorlaatste ronde op het programma van de finaleronden. In de A-groep zou de beslissing vallen voor het kampioenschap en in de B-groep stond de kraker tussen de nummer 1 (Mihailescu) en nummer 2 (Hoek van Dijke) op het programma.

A-groep

Cander Flanders speelde tegen Paul Wilhelm en kreeg al vroeg op de avond een remiseaanbod. Na enige tijd besloot hij dit aan te nemen. Dit betekende wel het volgende. Als Frank van Zutphen (spelend tegen Leo Verhoeven) zou winnen, dan zou Van Zutphen clubkampioen worden. Van Zutphen gaf het echter weg in tijdnood en verloor zijn laatste partij.

Hierdoor is Flanders (met maarlliefst een vol punt voorsprong op de nummer 2) met 5½ uit 7 de nieuwe clubkampioen van Erasmus geworden! Felicitaties!!

Jaap van Meerkerk speelde tegen Frits Steenbergen. Steenbergen kreeg een fraaie koningsaanval, die als een warm mes door de boter heen ging. Een goede overwinning!

In de laatste ronde vallen nog de laatste beslissingen.  Verhoeven kan met een overwinning op Verhoef de tweede plaats zeker stellen. Kijk hier voor de stand en de uitslagen van de A-groep.

B-groep

In de B-groep stond de topper tussen Jan Hoek van Dijke en Lucian Mihailescu op het programma. Het evenwicht werd lange tijd niet verbroken, maar uiteindelijk trok Hoek van Dijke aan het langste eind. Hij heeft hierdoor nu een half verliespunt minder dan Mihailescu met nog één partij te gaan. Hoek van Dijke moet in de laatste ronde opnemen tegen Pijpers.

Henry Pijpers ging langs de randen van de afgrond tegen Harry Nefkens, maar uiteindelijk verzandde de voorsprong van Nefkens in een remiseeindspel. Pijpers heeft een achterstand van 1 punt op Hoek van Dijke en is dus nog niet uitgespeeld voor de eerste plaats.

Rens Hesselmans wist het niet te bolwerken tegen Arie de Jong en de partij tussen Jan Smit en Aad Jan Roos eindigde in een remise.

Kijk hier voor de stand en de uitslagen van de B-groep.

C-groep

In de C-groep een grote verrassing. Koos de Hoog was te sterk voor Cor van As, die daardoor van het podium afduikelde. Want directe concurrenten Joram Simons (tegen Jan Melis) en Bernhard Ruimschoot (tegen Wim Witvliet) wonnen hun partij wel.

Jeroen Spangenberg behaalde in een solide partij zijn eerste  halfje tegen Peter Hurkmans!

De beslissing voor het kampioenschap zal in de C-groep in de laatste ronde vallen,  want Beerling en Simons hebben beiden 8 punten uit 11 ronden. Kijk hier voor de stand en de uitslagen van de C-groep.