Bijzonder welkom voor Marvin Dekker, Ruud Dröge & Wim Posthumus

Maandag 8 september ging het nieuwe seizoen van Erasmus weer van start. Een nieuw seizoen, een nieuwe locatie, een nieuw speeltempo en nieuwe klokken. Alles nieuw aan het begin van het seizoen!

Maar het was vooral erg leuk om drie nieuwe leden te mogen verwelkomen. Dat is nog eens een goed begin van het schaakseizoen. Zo’n goed begin belooft weer veel moois voor het komende jaar!

En nu begon de eerste avond met een paar kinderziektes met de indeling en de nieuwe zaal, maar na de prijsuitreiking en onder meer de huldiging van Cander Flanders als clubkampioen, gingen de klokken even voor half negen aan. En meteen vanaf de eerste ronde ging het er hard aan toe.

Daarbij lieten de nieuwkomers meteen zien, dat zij het schaakspel wel begrepen. Marvin Dekker (oud-snelschaakkampioen van Curacao!) won van Emil Verhoef, Wim Posthumus (speelde in een ver verleden bij onder meer Hillegersberg en NRSG Wilhelm Steinitz) speelde remise tegen Bram de Knegt en Ruud Dröge (inmiddels al een goede bekende van het Watertorentoernooi en het zomerschaak van dit jaar) versloeg Carel Keller. Zij gaven daarmee meteen hun visitekaartje af!

Clubkampioen Cander Flanders werd ook meteen het vuur aan de schenen gelegd en Aad Jan Roos wist hem op remise te houden. Peter Hurkmans verraste Arie de Jong en ontfutselde hem het punt! Knappe overwinning van Hurkmans!

Kijk hier voor de actuele stand en voor alle uitslagen uit de eerste ronde.