Nieuwkomers doen goede zaken

Maandag 10 november was Laurens Borgsate decor van de wedstrijd tussen ons viertal en het viertal van RSR Ivoren Toren, twee vooruitgespeelde wedstrijden van ons derde team tegen Barendrecht / IJsselmonde 3 en de tiende ronde van de interne competitie.

Het werd de avond van de nieuwkomers! Zij lieten zien een duidelijke versterking te zijn van onze vereniging! En dan waren de toppers Dekker en Posthumus nog niet eens aanwezig op 10 november.

Allereerst Ruud Dröge. Hij speelde een sterke partij tegen Alik Tchavelachvili. In een interessant gevecht had Dröge twee torens en een licht stuk gewonnen tegen een dame van Tchavelachvili, waarbij nog wel een koningsaanval moest worden afgeslagen. Daarin slaagde Dröge en dankzij een fraai loperoffer ontstond een heel mooi matnet! Een erg leuke partij.

Peter de Boer speelde met zwart tegen Koos de Hoog. De strijd ging lang tijd gelijk op, maar tegen het einde van de avond maakte De Boer toch het verschil.

Roel de Graaff speelde een goede partij tegen Coen van Vlijmen, hij lokte een paard van Van Vlijmen zijn stelling in en wist deze vervolgens te winnen. Toen De Graaff ook nog een tweede stuk dreigde te winnen, was de overwinning een feit!

Ook nieuwkomer Marvin Dekker deed goede zaken en dat zelfs zonder te spelen! Hij kreeg een halfje (bye), maar gaat nu wel alleen aan de leiding. Medekoploper Frank van Zutphen verloor namelijk van Leo Verhoeven. Lange tijd was de stelling in evenwicht, maar in tijdnood zorgde een pionoffer van Verhoeven voor een snel doorslaande koningsaanval. Een goede overwinning van Verhoeven.

Entertaining was ook het tijdnoodduel tussen Cander Flanders en Lucian Mihailescu. Mihailescu had weliswaar een toren minder, maar daartegenover wel enkele pionnen die dreigden te promoveren. Met een goed getimde b3 had hij een remisestelling binnen handbereik. Hij overzag dat echter en uiteindelijk ontstond een toreneinspel van 2 torens en minder dan 1 minuut voor Flanders tegen 1 toren en voldoende tijd voor Mihailescu. Dat bleek nog lastiger af te maken dan je  op voorhand zou verwachten, maar uiteindelijk zette Flanders zijn tegenstander mat.

Kijk hier voor de actuele stand en voor alle uitslagen uit de tiende ronde.