Leuke en leerzame tips voor beginnende schakers

Voor de tweede (en laatste) week op rij! De Erasmus ‘wij helpen je het weekend door’-service. Vanaf volgende week beginnen jullie uiteraard met de voorbereidingen op het mooie slotstuk van dit seizoen, het Spindler Makelaars Watertorentoernooi, en dan is deze service niet meer nodig!

Enige tijd geleden vroeg één van onze leden: “Zijn er niet wat algemene schaaktips die ik als beginner toe kan passen en waarmee ik mijn spel snel kan verbeteren?” Toevallig is sinds enige tijd ene GM Damian Lemos hierover aan het twitteren. Hou de tekst “Great #Chess Tips” op Twitter in de gaten!

Enkele van zijn tips zijn hier nu verzameld door te klikken op de volgende Twitterpagina. Bekijk het regelmatig, het wordt steeds weer aangevuld!