Mooi denksportspektakel op zaterdag 24 september

Op 24 september wordt in Rotterdam-Noord weer de denksportdag gehouden. Vanaf 12 uur is het Atrium van Humanitas, Bergwegplantsoen 10, weer onze gastheer en worden de bezoekers verwelkomd.

Ook onze schaakvereniging Erasmus laat zijn gezicht weer duidelijk zien. Wij helpen mee met de organisatie, het inrichten van de schaakmarkt, geven informatie over onze vereniging en geven bezoekers de gelegenheid een potje te spelen. Ook geven wij uitleg over de schaakregels en promoten onze geliefde sport.

Denksport

Op het programma staan:

• Schaken: Met Anne Haast, Tea Lanchava en schaakvereniging Erasmus. Niet de minste dames! Anne is de huidig Nederlands kampioene van de laatste 2 jaar en Tea werd Sovjetkampioene en 2x wereldkampioene in haar Georgische jeugd.
  • Dammen: Ton Sijbrands – veelvuldig wereldkampioen – heeft de datum weer in de agenda staan waarop jullie weer tegen hem kunnen spelen.
  • Klaverjassen
  • Mahjong: onder leiding van de Eerste Nederlandse Majong Vereniging (ENMV)
  • Bridge: onder leiding van Rinke Lookermans kan je in een ogenblik ‘Bridgen’ leren en direct aan de slag.

Nevenprogramma kunst & cultuur

In een ‘nevenprogramma’ wordt aandacht besteed aan

• Denksport-dichtkunst door Frank Vingerhoets en Hein van den Assem
  • ‘Old in Chess’ inzet van antieke schaak- kaart- en bridgetafels
  • Beeldend Kunstenares Tineke Noordzij gaat bezoekers en spelers schetsen in wellicht kenmerkende denkposes.
  • Tweedehandsmarkt denksportspullen & spellenmarkt. Een markt voor rommel en verzamelaars, antieke schaaksets, dam- en schaakborden, klokken, gezelschapsspellen etc. De collectors club ‘Old in Chess’ heeft haar medewerking toegezegd. De markt is open voor iedereen om oude denkspullen van de hand te doen.

Graag nodigen wij onze leden en familie uit om een kijkje te komen nemen op zaterdag 24 september! Kom meedoen en schaken tegen de Chess Queens en steek de handen even uit de mouwen voor je eigen schaakclub! Meer informatie? Kom even langs bij één van de bestuursleden.

Meer informatie is te vinden op de website van de Denksportdag Rotterdam-Noord.

Jaap van Meerkerk