Competitiereglement 2016-2017 online

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 30 augustus is onder meer het reglement voor de interne competitie besproken en goedgekeurd. Het reglement voor de interne competitie is nu hier te downloaden. Vanaf maandag 5 september start de interne competitie weer.

Er zijn slechts enkele kleine wijzigingen doorgevoerd in het reglement ten opzichte van het voorgaande jaar. De regel dat de nummers 1 tot en met 4 in de A-finale recht hebben op plaatsing in het eerste team is geschrapt. In het reglement was daarnaast tot nu toe niet geregeld hoeveel bye’s (niet komen met een half punt) in de C-finale konden worden opgenomen. De ALV heeft besloten dat iedereen twee bye’s in de C-groep kan krijgen (naast gespeelde externe wedstrijden). Hieronder de belangrijkste punten uit het competitiereglement.

• Om 19.45 uur wordt de indeling voor de nieuwe ronde bekend gemaakt, zodat de partijen ook echt om 20.00 uur kunnen beginnen.
  • Om 20.00 uur gaan de klokken aan. Besluit een speler te wachten op zijn tegenstander, dan wordt van beiden een evenredig deel van de tijd afgetrokken. Dit om ervoor te zorgen dat alle partijen om 23.30 uur ook echt zijn afgelopen.
  • De resultaten van de voorronde in de interne competitie tellen niet mee voor de KNSB rating. De resultaten van de finalegroepen wel.

De regels voor het afmelden zijn als volgt. Hieronder de mogelijkheden:

Regels voor het afmelden:

Je moet ervoor zorgen dat de wedstrijdleider intern (Jaap van Meerkerk) op tijd op de hoogte is door:

• Afmelding op de vereniging, een of meer weken van tevoren. Jouw afwezigheid wordt door de wedstrijdleider intern direct genoteerd in zijn map. Dit is de meest efficiënte manier van afmelden
  • Telefonisch uiterlijk tot 19.30 uur op de speelavond:
    • 06 – 24 21 38 58 (mobiel, Jaap overal bereikbaar)
    • tot 18.00 uur: 010 – 421 37 46 (vast toestel, Jaap thuis bereikbaar)
    • (In noodgevallen, als de telefoon niet wordt opgenomen, bel je onze secretaris, Leo Verhoeven: 010 – 461 39 17 of 06 – 17 88 32 26. Niet volstaan met het inspreken van een boodschap.)
  • Een mail sturen tot uiterlijk zondagavond 22.00 uur: competitieleider@sv-erasmus.nl (met een cc naar secretaris@sv-erasmus.nl). Deze manier heeft niet de voorkeur: de mail moet namelijk worden bevestigd, anders is de melding niet geregistreerd en dus ongeldig.