Nipte overwinning voor bekerteam Erasmus

Ook dit jaar doet Erasmus weer mee in het RSB bekertoernooi. Maandag 24 oktober nam Erasmus het in de eerste ronde op tegen het bekerteam van CSV.

Op papier zou het niet al te moeilijk moeten worden, CSV komt namelijk uit in de tweede klasse van de RSB, maar de heren uit Capelle verdedigden zich met verve.

Op het eerste bord maakte Wim Westerveld zijn debuut voor Erasmus. Helaas ging dat niet helemaal naar wens, zijn tegenstander kwam goed uit de opening en Wim stond wat gedrongen. Zijn tegenstander maakte het zeer fraai af en zorgde zo toch wel voor een hele grote verrassing.

Op bord 2 speelde Andrzej Pietrow. Hij speelde een regelmatige partij. Zijn tegenstander had wel aanvalskansen, maar deze konden goed worden gepareerd en Pietrow maakte het netjes af.

Achter bord 3 zat Marvin Dekker. En vanzelfsprekend was dat geen regelmatige partij. Vanuit de Orang-Oetan werd meteen de scherpste variant gekozen en zo stond het bord al naar een paar zetten in brand. Dekker stond een pionnetje achter, maar had wel initiatief. Later ruilde hij een toren voor twee lichte stukken om zo de eerste rij te kunnen bezetten met twee torens. Het voordeel bleek echter toch niet beslissend en beide heren kwamen remise overeen.

Op bord 4 speelde Olivier Vrolijk. Hij kwam op een goed moment een pionnetje achter zonder – op het eerste gezicht – al te veel compensatie. Later won hij echter een kwaliteit en dat bleek doorslaggevend te zijn.

En zo stond er een eindstand van 2½ – 1½ op het wedstrijdformulier. Een benauwde overwinning, maar dat maakt niet uit in bekerwedstrijden! De volgende ronde speelt Erasmus uit tegen PASCAL.

Kijk hier voor alle uitslagen en het programma van de RSB beker.