Erasmus 3 goed uit de startblokken

De wedstrijd tegen Onésimus 2 eindigde in een ruime overwinning, die gezien het ratingoverwicht ook wel verwacht mocht worden.

Toch waren er momenten, die de wedstrijd weliswaar niet hadden doen kantelen, maar waar er toch misschien wat meer mogelijk was voor Onésimus.

Een tijdvolgend rondje langs de velden:

Aan bord 2 kreeg Gilles Donze een stuk cadeau en won vlot. Anton van Berkel, grootmeester op de 100 velden, metselde zijn stelling aardig dicht, maar kwam toch wat slecht te staan. Met kunst en vliegwerk en veel rekenen hield hij goed stand, totdat zijn tegenstander een pion verspeelde. Hierna ging het wel weer en wat later won onze bord 1 speler.

Ons middenveld, Peter Weeda, Jan Smit en Pim Kleinjan konden geen winstpotten breken, maar stonden ook niet echt slecht. Alleen Pim liet na wat tegenspel te creëren met a5-pion, zodat hij toch lang in de verdediging hing. Uiteindelijk werden deze drie games remise.

Henry Pijpers (bord 8) stond heel goed met scherpe koningsaanval. Emil Verhoef counterde op thema in een Pirc en overspeelde zijn tegenstander op de damevleugel. Die wurmde zich wat los, maar tot een echte tegenactie kwam het niet. In tijdnood moest zijn tegenstander door een paardvork zijn toren inleveren.

Paul Wilhelm speelde tegen Shau Ming Yuen een Engelse opening. Tien zetten theorie en hierna leverde een petit combinaison een pion op. Hoewel Shau Ming zich goed verdedigde, was de techniek van Wilhelm voldoende voor een punt.

In onze groep zijn er vier teams ongeveer gelijkwaardig. Het gaat dus spannend worden! De volgende keer spelen wij tegen het eerste team van De Pionier.

Kijk hier voor alle uitslagen en de stand van het derde in RSB klasse 2B.

Paul Wilhelm