Tweede team ten onder in Moordrecht bij De IJssel

Het had een wedstrijd moeten worden om de koppositie van ons tweede team te versterken. Het werd een bittere teleurstelling. De einduitslag doet vermoeden dat het een gelijk opgaande strijd was. Gaande de wedstrijd werd al duidelijk dat de overwinning naar De IJssel zou gaan.

Vroeg in de wedstrijd verspeelde Leo de Jager zijn dame. Dat zette ons op achterstand. Leo Verhoeven kwam ook slechter te staan en accepteerde het remiseaanbod van zijn tegenstander.

Bij Davin Mostert werd het remiseaanbod geweigerd met het oog op de stand van de wedstrijd. Hij stond misschien wel iets slechter. Later werd ook die partij remise. Ruurd offerde een stuk. Zijn tegenstander moest veel materiaal geven om niet direct te verliezen. Ruurd Ouwehand hield de druk erop en wikkelde solide af naar winst.

Pieter Sturm speelde te veel op winst en kreeg de rekening gepresenteerd. Hij verloor. Ook bij Wim Posthumus ging het niet naar wens. Door een belabberde zet in het middenspel werd hij in de verdrukking gedreven en verloor. De stand was toen 4-2.

Arno van Houten speelde een degelijke partij. Hij had een iets mindere pionnenformatie. De partij liep remise. Cander Flanders maakte nog iets goed. In een mooie aanvalspartij versloeg hij de tegenstander.

Einduitslag 4½-3½ voor De IJssel. Volgende keer thuis op 12 februari tegen Fianchetto. De strijd is weer helemaal open in deze klasse.

Zie de RSB site voor uitslagen en standen in de 1e klasse B.

Wim Posthumus