Rotterdam, 27 november 2018 – Schaakvereniging Erasmus verhuist met ingang van 1 december naar een nieuwe speelzaal in de wijk Hillegersberg/Schiebroek: Huis van de Wijk Arcadia aan de Apollostraat 211A in Rotterdam. Maandag 3 december is daar de eerste speelavond van de vereniging.

SV Erasmus moest op zoek naar een nieuwe speelzaal, omdat woonzorgcentrum Laurens Borgsate in Schiebroek, de huidige locatie, eerder dit jaar had laten weten dat zij zich alleen nog wil richten op zorg-gerelateerde activiteiten in haar gebouw.

SV Erasmus heeft al eerder op de locatie aan de Apollostraat gespeeld. SV Erasmus gaat spelen in een ruime speelzaal, waar ook aparte ruimtes beschikbaar zijn voor jeugdlessen en voor het analyseren van de partijen na afloop. Er staat ook altijd een vrijwilliger achter de bar, zodat de aanwezigen gedurende het schaken van een hapje en drankje kunnen worden voorzien.

De nieuwe locatie is goed bereikbaar met openbaar vervoer: bus 35 (Argonautenweg) of tram 4 (richting Molenlaan, halte Bergse Dorpstraat). Met de auto: parkeren op het terrein is beperkt, maar het is mogelijk om gratis in de wijk te parkeren.

Zaterdag 24 november speelde het eerste team van Erasmus al haar eerste wedstrijd op de nieuwe locatie. En met succes. Het sterke team van De Giessen en Linge werd in de landelijke schaakcompetitie verslagen met 4½-3½. Na vier ronden gaat het eerste team van Erasmus met vier overwinningen fier aan de leiding in zijn poule.