Casper vierde in groep 11

Arda heeft na zijn kampioenschap in groep G van het RSB persoonlijk jeugd kampioenschap opnieuw een toernooi gewonnen!

En hoe!!

Met 7 uit 7, hij won dus al zijn partijen!

Onder toeziend oog van trainer Andrzej Pietrow behaalden de jeugdspelertjes van Erasmus mooie successen. Arda vertelde dat hij het Grand Prix Jeugdtoernooi Alblasserwaard groep 12 toernooi gemakkelijk had gewonnen. Allen zijn laatste partij speelde hij te snel vond Arda. Hij kon mij precies vertellen dat hij in deze partij door een verkeerde afruil achter kwam te staan, maar de winst na een aantal goede zetten toch wist te bemachtigen.

Ook ons jeugdlid Casper deed mee. In groep 11 werd hij met 4 punten uit 7 wedstrijden knap vierde. Beiden gefeliciteerd!

Tommy tot slot speelde ook mee in groep 11. Hij behaalde niet zoveel punten, maar vond het wel ontzettend leuk om mee te spelen!

Kijk hier nog eens terug voor een verslagje van het toernooi en voor alle uitslagen.

Vorderingen Erasmus jeugd

Sowieso gaat het goed met de jeugdafdeling bij Erasmus. Een aantal van onze jeugdleden heeft inmiddels stap 1 helemaal afgerond en zijn nu aan stap 2 toe.

De eerste stap 2 boekjes zijn al uitgedeeld. Het leek voor sommigen vrij lang te duren voordat er aan stap 2 kon worden begonnen. Maar de basis is, zoals bij bijna alles, heel belangrijk.

Naar verwachting zal ongeveer de helft van de jeugdleden tegen het eind van het seizoen les krijgen op niveau stap 2.

Peter Ruimschoot

Jeugdleider