Voor het leveren van uitzonderlijke prestaties op het gebied van ledenwerving!

Maandag 18 maart was er een bijzondere gast aanwezig bij schaakvereniging Erasmus.

Ambassadeur Jan Stomphorst van de KNSB kwam langs voor een hele bijzondere gelegenheid.

Dankzij de sterke ledengroei in 2018 kreeg Erasmus namelijk uit zijn handen de verenigingsprijs 2018 van de KNSB. Een heuglijk feit dat onder meer een gevolg is van de start van de jeugdafdeling in september 2017, waar inmiddels ruim 30 schakertjes iedere week schaakles krijgen van een jeugdcommissie van zes schaaktrainers.

Ook bij de volwassenen ziet Erasmus de belangstelling voor het schaken sterk toenemen en maakt de vereniging de laatste jaren een mooie groei door! Het is in het bijzonder ook leuk om te zien dat verschillende nieuwe leden de stap van huisschaker naar clubschaker aan het maken zijn. Inmiddels heeft de vereniging meer dan 110 leden!

Naast deze fraaie waardering vanuit de KNSB heeft Erasmus ook een cheque van maarliefs € 1.000 ontvangen! Een leuk extraatje voor de vereniging, dat mogelijk ook aangewend zal worden voor de viering van het 125-jarige (!) bestaan van de vereniging. Op 13 september 1894 is namelijk de oudste voorloper van Erasmus, de Nieuwe Rotterdamsche Schaakvereniging, opgericht. Meer informatie daarover volgt later.

Kijk hier ook voor het leuke bericht op de website van de Schaakbond. Of hieronder voor een wat uitgebreidere fotocollage.

Frank van  Zutphen