IJzersterk deelnemersveld in negende editie

Grootmeester Erik van den Doel heeft voor de tweede maal op rij het Erasmus rapidtoernooi op zaterdag 2 maart gewonnen.

Met 6 uit 7 bleef hij alle concurrenten tenminste een half punt voor!

De negende editie van het inmiddels grootste en sterkste rapidschaaktoernooi van Rotterdam werd gespeeld op de nieuwe locatie van schaakvereniging Erasmus, het Huis van de Wijk Arcadia in Hillegersberg.

Dit jaar was de prijzenpot weer ruim gevuld dankzij een sponsorbijdrage van XS2LAW met € 1.000.

Na een spannende strijd eindigde Erik van den Doel met een score van 6 uit 7 een half punt voor de gedeeld nummers 2: Fide Meester Roger Meng en Internationaal Meester Jesús Garrido Dominguez.

De ratingprijs in groep A voor de speler met beste score met een rating onder de 2000 werd gewonnen door  Erasmiaan Leo Verhoeven, die met een score van  4 uit 7 op een fraaie gedeelde tiende plaats eindigde.

De B-groep werd een prooi voor Erasmiaan André Boon, die een prachtige score van 6½ uit 7 behaalde. Een tweede plaats was er voor Jan de Jonge met 6 uit 7.

Er was een gedeeld derde plaats voor Erasmiaan Henk de Kleijnen en Frans van der Heiden. De ratingprijs in deze groep (rating < 1600) ging naar Minas Avedissian, die heel knap op een gedeeld vijfde plaats eindigde in de B-groep.

De prijs voor de beste jeugdspeler werd gewonnen door het jeugdtalent Joaquin Aarts, die met 4½ uit 7 maarliefst drie punten meer haalde dan op basis van rating mocht worden verwacht!

Felicitaties voor alle prijswinnaars! Kijk hier voor alle uitslagen en de eindstand in groep  A en groep B. Later deze week volgt nog een uitgebreider sfeerverslag van de wedstrijdleider en een uitgebreide fotocollage.