In Ron de Jong Groene Hart Cup

Het Erasmus jeugdteam heeft de eerste speelavond voor de Ron de Jong Groene Hart Cup in Spijkenisse met groepswinst afgesloten en is daarmee gepromoveerd naar een hogere divisie!

De Ron de Jong Groene Hart Cup is een competitie tussen jeugd viertallen van schaakverenigingen. De competitie is bedoeld voor jeugd tot maximaal 16 jaar. Het eerste team van Erasmus maakte zijn debuut in poule 4B.

De individuele resultaten waren als volgt:

Arda     3 uit 3
Casper   1 uit 3
Oscar    3 uit 3
Selin    ½ uit 3

Ongeacht de zware omstandigheden (een kleine, drukke, benauwde zaal en het late tijdstip) hielden alle spelers zich fantastisch en presteerden zij prima.

De beslissende wedstrijd tegen het sterke team van Charlois Europoort 1 werd overtuigend met 3-1 gewonnen!

Lees hier het verslag van de eerste avond van Groene Hart Cup op de website van 3-Torens. Daar zijn ook alle uitslagen en de eindstand na speelweek 1 te vinden.

Alle teamdeelnemers dank voor aanwezigheid en de super sportieve prestatie! En ook dank voor de ouders!

Andrzej Pietrow