Weer mooie successen voor jeugd van Erasmus

Op zaterdag 30 november vond de derde ronde plaats van de Grand Prix wedstrijden van de Rotterdamse Schaakbond voor de jeugd.

Onze jeugdtalenten Arda, Casper en Oscar zijn bijna altijd van de partij.

Held van de dag was Casper. Hij won de eerste prijs in groep 4. Trots liet hij maandag de beker zien die hij had gewonnen.

“Was het moeilijk?”, vroeg ik. “Het ging wel”, zei Casper. “Ik moest erg mijn best doen en heb ook nog een partij verloren.” Met 4 uit 5 kon hij terug kijken op een geslaagd toernooi.

Onze andere twee deelnemers, Arda en Oscar speelden mee in groep 2. Arda haalde met 2½ uit 5 de derde plaats, maar was vergeten zijn beker mee naar de club te nemen. Oscar speelde ook goed en bereikte met 2 uit 5 de vierde plaats. Het onderlinge duel tussen Arda en Oscar werd deze keer door Oscar gewonnen.

Het verslag en alle uitslagen van de Jeugd Grand Prix van Ridderkerk zijn te vinden op de RSB-website.

Wim Posthumus