Clubavonden voorlopig online

Op dit moment zijn onder meer alle sportverenigingen tot en met maandag 6 april gesloten vanwege het coronavirus. Op dinsdag 31 maart komt het kabinet met nieuwe maatregelen voor de periode na 6 april.

Update na persconferentie kabinet 31 maart: Alle sportverenigingen blijven gesloten tot en met dinsdag 28 april.

Het is de verwachting dat dit ook gevolgen gaat hebben voor de rest van het seizoen bij Erasmus. Donderdag 2 april komt het bestuur daarom (online) bij elkaar om te spreken over het vervolg van het seizoen.

Het bestuur handelt bij de organisatie van schaakactiviteiten in lijn met de richtlijnen van het kabinet en de adviezen van NOC*NSF, KNSB en RSB. Het is de verwachting dat NOC*NSF, KNSB en RSB kort na 31 maart hun adviezen ook aan zullen passen.

De KNSB heeft reeds besloten om de KNSB-competitie per direct te beëindigen. Er is op dit moment nog niet duidelijk hoe omgegaan zal worden met promotie en degradatie. De RSB heeft op dit moment nog geen besluit genomen over de schaakactiviteiten na 6 april.

Er is ook een verbod op evenementen tot en met 1 juni, maar dit verbod is alleen voor evenementen met een vergunnings- of meldplicht. Onze vereniging organiseert geen evenementen met vergunnings- of meldplicht, dus dit verbod heeft geen gevolgen voor onze vereniging.

Tijdens de bestuursvergadering wordt in het bijzonder gesproken over het vervolg van de interne competitie, het al dan niet laten doorgaan van het Watertorentoernooi en de online schaakavond op maandag. Vrijdag informeren wij alle leden per mail en op de website over het vervolg van het seizoen.

Wel online schaken bij Erasmus

Deze maandag organiseren wij de schaakavond weer online. De jeugd speelt vanaf 18.30 uur en de volwassenen spelen vanaf 20.00 uur op lichess.org. Kijk hier voor meer informatie hoe hier aan mee te doen!