Watertorentoernooi afgelast

Namens het bestuur informeer ik jullie over het vervolg van het seizoen.

Door de coronacrisis maken we pas op de plaats. Het is niet anders. We moeten afwachten wanneer we weer een clubavond kunnen organiseren.

Zodra we dat kunnen doen pakken we de draad weer op. Misschien met het zoveel mogelijk afronden van de interne competitie, misschien met een andere competitie of misschien alleen met avonden als bij het zomerschaak. De tijd moet het leren.

Het Watertorentoernooi gaat dit jaar niet door. We hebben dat afgelast. De KNSB-competitie is al gestopt en wordt niet hervat; zonder promoties of degradaties. Over de RSB-competitie is nog niets beslist. We wachten dat dus af.

Wat we nog wel doen is online schaak. Elke maandag van 20.00 uur tot 23.00 uur. Het is mogelijk later te beginnen, te pauzeren of eerder te stoppen. Heel flexibel. Partijen van tien minuten per persoon. Afhankelijk van de wensen van de deelnemers kan later nog voor een ander speeltempo worden gekozen. Of daarmee worden gevarieerd.

Warm aanbevolen. Probeer het gewoon zou ik zeggen. Daarvoor moet je eerst een gratis account aanmaken op Lichess.org. Als je een account hebt aangemaakt, dan kan je lid worden van SV Erasmus. Hiervoor ga je naar ‘Gemeenschap’ (menuknop linksboven) en daarbinnen ‘Teams’. Klik op Teams en dan zie je een nieuw scherm verschijnen. Rechtsboven is dan een zoekbutton te vinden. Zoek dan naar ‘SV Erasmus’, waarna je onze schaakvereniging vindt. Daar kan je een verzoek doen om lid te worden van het team, waarna een uitnodiging wordt verstuurd naar de moderator. En dan komt het in orde. Het wijst zich wel. Stuur bij vragen een mail naar webmaster@sv-erasmus.nl.

Rest me nu iedereen veel sterkte te wensen. We weten ons machteloos. Met voor iedereen persoonlijke zorgen en beperkingen. Voor de een nog zwaarder dan voor de ander. En misschien ook wel groot verdriet.

Voel je uiteraard vrij om met mij of één van de andere bestuursleden te bellen. Meer dan een luisterend oor hebben we niet te bieden. Maar een gesprek kan helpen.

Vriendelijke groet,

Leo Verhoeven