Zondag online teambattle, doe ook mee!

Tegenwoordig spelen we iedere maandagavond een online competitie met een speeltempo van 10 minuten per persoon per partij.

Op Koningsdag werd – in het kader van de variatie – een keer gespeeld met een speeltempo van 5 minuten per persoon per partij. Het snellere werk dus!

Een groot deel van de avond was het stuivertje wisselen aan de top, waarbij het natuurlijk vooral van belang is om een goede winstreeks neer te zetten. Een winstreeks van meer dan drie partijen levert namelijk dubbele punten op! Dat bleek aan het einde ook beslissend; met een serie van 10 partijen wist Willemw beslag te leggen op de eerste plaats. Kort daarachter eindigde Ochtmania en FrankvanZutphen op een tweede en derde plaats. Ook heel knap was de top 10 positie van ons jeugdtalent oscarkoppenens!

Kleinere clubs team gevecht

Al enige weken wordt er op zondagavond op Lichess ook een online competitie gespeeld tussen verschillende schaakverenigingen, verschillende Meesterklasse teams doen daar ook aan mee. “De Teambattle op Lichess heeft zich sinds de eerste editie op 21 maart werkelijk ontpopt tot hĂ©t clubschaakhoogtepunt van de week”, aldus van laatste verslag op de Schaaksite. SV Erasmus is nu ook uitgenodigd om mee te doen aan deze competitie in het zogenaamde ‘kleinere clubs team gevecht’.

Meedoen is eenvoudig. Op de teampagina van Erasmus in de Lichess omgeving staat het ‘kleinere clubs Team Gevecht’. Klik daarop en selecteer vervolgens SV Erasmus als team. Dus niet bijvoorbeeld ‘Messemaker Senioren’ zoals onze onvolprezen teamgenoot kleijnen heeft gedaan 😉

De battle begint zondag om 20.00 uur en duurt 2 uur. Het speeltempo is 3 minuten + 2 seconden increment per persoon per partij. Dus doe daar ook vooral aan mee! Voor mensen zonder account is het toernooi – als het goed is – ook te volgen op de toernooipagina op Lichess.

Maandag 4 mei start om 20.30 uur

Maandag 4 mei is het dodenherdenking. Daarom start het wekelijkse online toernooi een half uur later en wel om 20.30 uur. De eindtijd is als gebruikelijk 23.00 uur, dus het toernooi duurt komende maandag een half uurtje korter. Daarbij is het uiteraard ook mogelijk om later in te stromen of eerder te starten.

Het speeltempo is maandag weer 10 minuten per persoon per partij. Wil je ook meedoen aan de online toernooien op Lichess? Kijk hier wat te doen om zelf mee te spelen.

Frank van Zutphen