Eerste buitenschaakactiviteit vraagt om meer

Een hele goede opkomst was er op vrijdag 26 juni. Acht jeugdleden en drie geïnteresseerde kinderen waren aanwezig.

We hadden gehoopt op goed weer, in ieder geval droog weer. Het werd zelfs 30 graden en volop zon!

Tijdens de middag werden er verschillende activiteiten georganiseerd. Natuurlijk gingen we weer tegen elkaar schaken, maar de kinderen hebben ook flesvoetbal tegen elkaar gespeeld, waarbij het bedoeling was de gevulde fles van de ander zo snel mogelijk leeg te krijgen door deze om te schieten of om te gooien. Dit zorgde zowel voor verhitting als verkoeling.

De prijsuitreiking voor de winnaars van de interne jeugdcompetitie 2019/2020 zorgde ook nog voor een feestelijk moment: Casper eindigde knap op de eerste plaats, Arda werd tweede, Oscar derde en Selin eindigde op de vierde plaats. Allen, maar ook de andere deelnemers aan de interne jeugdcompetitie gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Kijk hier voor de eindstand van de jeugdcompetitie.

We zijn zeer goed ontvangen door Natuurtalent010 – een mooie plek in de schaduw – met pannenkoeken, drankjes en een ijsje. Met de ervaringen van deze try-out gaan we gedurende deze zomer tweewekelijks een schaakmiddag organiseren waarbij er ook weer plaats is voor nieuwe leerstof naast andere activiteiten.

De eerstvolgende verenigingsmiddag voor de jeugd is op vrijdag 10 juli. Het start vanaf 15.30 uur en duurt tot ongeveer 17.00 uur. Inloop kan men zelf bepalen daar Natuurtalent010 vanaf ’s ochtends geopend is.

Deze eerste keer waren Wim, Coen en Anton als begeleiders/trainers aanwezig bij de buitenschaakactiviteit. Iedereen bedankt!

Peter Ruimschoot