Ruimte voor speler met rating < 1800

Al enige tijd organiseert Erasmus een online rapidcompetitie in drie groepen. Groep 1 voor spelers met een rating vanaf 1800 gaat deze week weer starten.

De eerste ronde werd overtuigend gewonnen door Olivier Vrolijk! Wie kan hem van een tweede overwinning afhouden? Er is nog ruimte voor een extra deelnemer.

Het speeltempo is 20 minuten per persoon per partij met 5 seconden increment. Geef het even door aan Jaap van Meerkerk (competitieleider@sv-erasmus.nl) als je mee wilt doen! Er is geen vaste speelavond, spelers maken onderling afspraken wanneer de partijen worden gespeeld.

Alle relevante informatie hoe het een en ander werkt is te vinden op de pagina voor het online schaken.

Sowieso zijn er veel mogelijkheden voor online schaken bij Erasmus:

– Iedere maandagavond (20.00 uur) is er het online rapid open, de online interne competitie met een speeltempo van 7 minuten + 5 seconden increment.

– Iedere donderdagavond (20.00 uur) is er de XXL teamcompetitie. De teambattle waaraan alle teams in een groep meedoen. Verenigingen spelen hier tegen elkaar en je speelt namens Erasmus tegen andere verenigingen. Het speeltempo is 3 minuten + 2 seconden increment.

– Iedere zondagavond (20.00 uur) is er de reguliere teamcompetitie. De teambattle in onze eigen klasse.  Afgelopen zondag zijn we weer gepromoveerd naar de tweede klasse!! Ook hier is het speeltempo 3 minuten + 2 seconden increment.